Koronakrisen gjorde kampanjebilder til Blaker Sparebank sitt 100-års jubileum høyaktuelle.

Blaker Sparebank er en lokal bank på Sørumsand som skal være best på personlig rådgivning og ønsker å tiltrekke seg nye kunder.

Kampanjebilder skal være strategiske og gi effekt

Når jeg samarbeider med bedriftskunder starter hvert oppdrag med en innsiktsfase fase for å utvikle et visuelt konsept. Mitt mål er at når bedrifter investerer i nye bilder skal de bygge opp under bedriftens merkevare og gi effekt. Jeg har nærmere 25 års erfaring med å jobbe med merkevare og kommunikasjon, og denne erfaringen trekker jeg med meg i jobben som bedriftsfotograf.

Kornakrisen ga muligheter

En generell utfordring er at folk ikke tenker så mye på hvilken bank, forsikrings- eller en strømleverandør de bruker i en normal hverdag. Men under koronakrisen forsvant det normale og det skjedde brått. Med ett ble det viktig å ha en bank som kan hjelpe og gi gode råd i en vanskelig økonomisk hverdag. En digial chat med en du ikke vet hvem er, er ikke det samme som å kunne treffe en som holder til der du bor og kjenner deg fra før.

Støtt gjennom 100 år

At banken fyller 100 år gjorde det også naturlig å se dette i et historisk perspektiv. For det er ikke få kriser Blaker Sparebank har opplevd: Den store depresjonen på 30-tallet. Andre  verdenskrig. Oljekrisen på 70-tallet. Jappetiden. Finanskrisen i 2008. Og nå – koronakrisen.

Det overordnede konseptet ble derfor at gjennom 100 år med økonomiske kriser har banken stått støtt i lokalsamfunnet og gitt gode personlige råd til våre bankkunder. Dette gjorde at vi fremskyndet opptakene av kampanjebildene.

Superlokal bank

Blaker Sparebank bruker mange bilder fra nærmiljøet i sin visuelle kommunikasjon. I kampanjebildene ønsket vi å spille videre på den lokale patriotismen, men å forsterke bankens lokale tilhørighet ved å løfte frem kunderådgiverne, både i privat,- og bedriftsmarkedet. Eika Gruppens merkevarestrategi og visuelle profil ble også lagt til grunn i det visuelle konseptet. I den visuelle stilen kreves det blant annet at bildene skal være optimistiske gjennom varme farger og gjerne gjennom sollys og fargesetting.

Og når solen ikke skinner på opptaksdagen?  Ja, da får vi skape vår egen sol!

Har du en bedrift som kunne trenge et visuelt løft? Les mer på mine bedriftssider og ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat om muligheter.


Likte du innholdet?
Meld deg på mitt nyhetsbrev

Få gratis guide til bedre hverdagsbilder som velkomstgave når du melder deg på mitt nyhetsbrev! Jeg sender ut nyhetsbrev med  tips, inspirasjon og gode tilbud hver måned. Du kan når som helst melde deg av.